adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Thursday 3 April 2014

Ostematrix Shaklee-Jawapan untuk masalah kurang Kalsium!

Kalsium adalah mineral yang sangat penting bagi tubuh kita. Kalsium memegang peranan penting untuk keseimbangan tubuh dan kesihatan. 

Sesetengah orang berpendapat bahawa kalsium hanya diperlukan oleh tulang. Tetapi pendapat tersebut SALAH BESAR!




Kalsium selain dari membantu untuk membina tulang dan gigi yang kuat Ia juga membantu untuk menggalakkan denyutan jantung pada paras normal, membantu darah membeku, dan membantu untuk menjalankan impuls saraf

Tahukah anda? 

Kita disarankan mengambil kalsium tambahan untuk memastikan kita mengambil jumlah yang mencukupi (saranan pengambilan 1,000 mg. sehingga 1,500 mg sehari bergantung kepada umur). 

4 Petanda Anda Kekurangan Kalsium!

Jika anda mempunyai masalah kekurangan kalsium, anda mungkin mengalami perkara-perkara berikut:

# 1 : Kekejangan Otot. 

Kekejangan otot boleh menjadi tanda awal bahawa anda sedang mengalami masalah kekurangan kalsium. Kekejangan biasanya berlaku pada waktu malam, terutama di kaki

# 2: Kulit Kering dan Kuku Rapuh

Satu tanda kekurangan kalsium biasa boleh dilihat pada kulit anda dan kuku anda. Apabila kulit anda menjadi kering dan kuku anda menjadi rapuh (mudah pecah), anda sebenarnya kekurangan kalsium. Jika gejala-gejala ini terdapaqt pada anda, mungkin anda perlu membuat pemeriksaan gigi juga. Simptom paling mudah dilihat adalah gigi anda menjadi kuning. Gigi dan tulang boleh terjejas dari kekurangan kalsium.

# 3 Gejala PMS Meningkat

Seorang wanita akan mengalami kekejangan atau kitaran haid yang tidak stabil jika dia mengalami kekurangan kalsium. Menambah lebih kalsium diet boleh mengurangkan gejala-gejala ini.

# 4: Tulang Retak

Jika anda mula mengalami keretakan tulang kecil atau kerosakan tulang penuh, anda betul betul mengambiltahu akan jumlah kalsium dalam diet anda. Ini adalah gejala yang teruk akibat kekurangan kalsium.

Kalsium diperlukan untuk membina tulang dan untuk memastikan mereka kuat. Tanpa kalsium ini, tulang kita akan menjadi lemah.

Tips Memilih Suplemen Kalsium Terbaik:

#Pastikan ia mengandungi MAGNESIUM.
Magnesium membantu menyerap kalsium dan mengekalkannya didalam tubuh. Magnesium bekerjasama dengan kalsium untuk membina matriks tulang yang kuat dan kukuh

#Pastikan kalsium anda lengkap dengan Vitamin D.
Vitamin D memaksimakan penyerapan kalsium dan membantu mengawalselia kitaran kalsium dalam peredaran darah

#Carilah suplemen kalsium dari sumber CALCIUM CITRATE kerana kadar penyerapan ke dalam tubuh lebih tinggi.







Jadi anda tak perlu lagi ragu-ragu untuk memilih Ostematrix Shaklee sebagai sumber kalsium harian anda kerana memenuhi semua kriteria di atas! Lebih-lebih lagi ia bole di miliki dengan harga yang cukup menjimatkan!!

saya sendiri adalah pengamal Ostenatrix shaklee, memang sangat-sangat berpuas hati dengan kesan dari Ostematrix ni, kalau nk tau kene la cuba sendiri kn baru la rasa kelainan nya ..hehe

Untuk bulan ini, anda layak untuk mendapatkan sebotol ostematrix percuma dengan pembelian 6 botol ostematrix!! woww menarik kan??

cepat dapatkan Ostematrix promosi ni sebelum promosi berakhir

untuk sebarang pertanyaan atau tempahan bole terus hubungi saya sms/wassap
012-7354137
farah

kredit semuasihatselalu.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...