adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Tuesday 7 August 2012

Baby sitter

Sebenar nye da lame aku buat entry ni..tapi xsempat2 nk edit gmbo die..huhu..so aku trs post je la entry ni hari ni..dah basi dok dlm draft ni lelame..huhu..

Semalam (1/8/2012) adalah first day aku baby sit anak org arab yg dua -dua parents die study buat master..anak diorg ni gugurl umo 3 taun..aku mule2 mintk byran $35 sehari..tapi di sebabkan diorg ckp blk awal kul 3 cmt..aku pun kurangkan la harga aku jd $30 /day..tp kalo die amik lmbt smpi kul 5 aku amik la $35 utk hari yg balik lmbt tu..mkn sume adalah disediakan oleh aku..

So..untuk hari pertama smlm jg budak ni..adalah sgt2 tekanan ok..huhu..budk nye sgt la super activ smpi aku xbrp pndai nk control die sbb asik control marah aku je kn..hahaa..hari pertama die dah conteng pintu aku..masuk bilik study en hubby amik bekas higlight dan conteng pintu.. Aku g dapo kejap mase tu..kua2 tgk pintu da bercorak2..adeh la..pastu ape lg..aku trs amik bekas2 tu bwk msk bilik dan tutp pintu bilik tu..ok..selamat satu bende..

Lepas tu ingt nk wat keje la kejap kt dapo..tinggal apip dlm cot die dgn jumana (name budak ni) atas katil aku..time jengah kejap2 aku tgk cam ok je kn..akh pun buat2 kj jap nk msk lunch utk jumana nih..pastu nk tgk jap bebudak ni ..apsal diam je dlm bilik..masuk2 tgk die dok main aku nye vaselin dan korek bende tu letak kt pipi die selambak..dgn pipi apip skali..aku mcm nk kene sakit jantung da tgk mase ni..trs aku mrh la ape lagi..huhu..tp xde la smpi pukul kn..marah je buat garang2 cikit..

Hamikk ko..tahap kesabaran dah semakin nipis bulan2 pose ni..huhu..pastu die da ngis cikit..tibe2 die kua..die buat protes pulak dah kt luar tu..sume buku2 yg ade kt rak mainan apip die campak2..dgn mainan2 sume die baling bersepah satu umah..nk tunjuk perasaan la konon2 kene mrh..huh..aku rs mcm nk pengsan da tgk perangai budk ni mase ni..ni baru sehari ni jage..kalo hari2 die mcm tu bole pitam wooo..huhu

Ape yg aku bole buat last2..aku tutup segala pintu yg ade,bilik,toilet,dapo..tinggal ruang jalan tgh je..pastu baru la senang cikit nk wat keje..huhu..tu pun bukn leh tinggal lame2 sbb die suke gado dgn apip..kang die main tolak2 je ank aku..huhu..apip da la blm pndai melawan lg kn..ngess je kang die tau.."tu la..nk sgt kn jg ank org.."tu je la ayt yg en hubby bg kat aku lau aku ngadu smlm..cissss..ingt nk mmbantu meringankn tekanan aku..hahaha..




Untuk hari ke 2 ni aku da siap2 mase die dtg pagi2 tutup sume pintu2 mcm semlm..so harini aku tenang cikit la..x la jadi tarzan je kejenye..haha..tp tu pun die buat kije baru pulak..dok panjat2 sofa past men gelungsur kt citu..aiyaaa..yg ni aku mmg mls da nk ckp..jnji ko bhgia..seb baik buku2 sume da simpan stor..kalo die nk ngamuk pun cume bole baling mainan je..xde la jenuh sgt aku nk kms nnt kn..hadoiii la jumana...seb baik da ok..hrp2 hari seterusnye akn di beri kekuatan utk menjaga ini budak..

mase ni dah berebut2 menan..huhuhu..tgk muke apip xpuas hati sungguh..hahaha



 ok..hari ke dua ni je aku berjaya tidurkn dua bebudak ni serentak..hari lain xde dah..apip aku bwk tido dlm bilik terus..sbb jumana ni xmo tido tghari..huhu..

skrg dan hari2 berikutnye aku terpaksa blajar utk control marah aku sbb budak ni mmg camni dah perangai..huhu..sabo ye farah byk2..huhu..demi mencari sesuap nasik..cewaahhh..hihihi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...