adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Sunday 9 September 2012

Raye di Perantauan...

Dah lame rase nye aku nak bercerita pasal raye aku kat perantauan ni..tp tak menyempat2..hehe..almaklumlah anak ade 10 org nak jage..kuikuikui..raye pun da tinggal berape hari je lagi ni...seb baik sempat gak buat entry pasal raye sebelum raye abis..hehe..

Ni la first time aku beraye kat bumi perth ni...huhuhu...xpernah lagi raye tanpa family mak bapak dan mak bapak mertue ...tp nasib baik la jugak ade anak dan hubby di sisi yg setia bersama..cewahhh..hehehe..tp ni jugak kali pertama dan terakhir aku raye kat sini kot..sebb Insyaallah bulan 12 ni aku akan balik Malaysia for good..elaun en hubby ku terhenti setakat tu je..hehehe..tggal la hubby ku berseorangan selagi die xsiap keje...

Eh..aku dah tersasar cikit dari tujuan utama..haha..moh le kite cite cikit pasal raye..
utk pertama kali aku kene paksa diri aku masak lauk raye..huahuahua..so aku buat yg simple2 je..sambal kacang, nasi impit,rendang daging,(tu pun gune pes rendang segera...kuikuikui) dgn serunging...tu pun dah cukup buat mengubat rindu aku nak makan lauk raye tau..sob...sob...sob..

So pagi2 raye bangun awal sebab nak ke masjid semayang raye..jauh jugak masjid tu dlm 40 minit..tp sebab kelewatan kiteorg..smpai je org tgh smyg..xsompet en hubby nak masuk smyg sbb kiblat ngadap gate utk masuk..dan org dah penuh baris depan tgh smyg..
so tggu la smpai org abis smyg..baru kiteorg masuk masjid..sebab ade jamuan cikit..hehehe..ooooo...smyg tak... makan je tau eh.hihihi

budak first time pakai baju raye..import dari Malaysia tau..hehe

taun ni raye bertige..hehe

apip dgn mat lupi..hehe..otograp2..hehe..

with aunty J...xlama lagi apip dapat kawan baru..hehe

ni la masjid yg kiteorg gi..ni masjid org melayu..kuthbah pun dlm bahasa melayu..hehe..


beraye sakan ye apip..hehe



Di sebabkan raye taun ni jatuh pada hari ahad..so tersangat la ramai org yg buat open house sebb raye sehari je kat sini..pastu kene lak hari cuti kan..berebut2 la nk buat open house..hehe..aku cume larat utk beraye smpi 6 rumah je hari tu..perut pun dah xmampu nak di isi..nak tekeluar sume isi perot ade la..hahha..balik dari masjid jekiteorg dah serbu rumah pak haji sorang ni..die mmg jmput sume org..student2..dgn muke xmalu kiteorg pun gi jugak utk makan..hehe..

Smpai ke malam beraye hari tu..mmg tersgt la flat badan..huhu..last skali beraye rumah aunty J ...pastu trs balik le dah kul 9 mlm pun mase tu..pastu smpi skrg ni aku xde da gi raye rumah sape2..sedih kan raye kat sini..huhu..kawan2 aku kat jb tu smpai sekarang xabis2 lagi diorg..open house sane sini..beraye kemain lagi tau..jeless mak tau..hehe..

Sedar tak sedar bile raye aku teringat Apip kan lahir 26 syawal..hehehe...kejap je anak bujang mama rupenye dah nak setaun..tu nnt kite cite kat entry lain pulak la k..

Di kesempatan ni aku nak ucapkan selamat hari raye..maaf zahir dan batin pada sume yg kenal akan aku ini..raye kan sebulan..bole la lagi buat ucapan..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...