adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Monday 17 September 2012

RuMah kItEoraNg KaT PerTh

Ni nak cite cikit pasal rumah yg kiteorg duduk kat sini..dulu hubby aku duduk dgn zamani..skrg kwn die tu dah grad pun..taun lepas rasenye..dah kat malaysia..mase aku dtg pun mmg zamani tu dah x tinggal kat sini dah..die dok menumpang dgn kawan die sbb die tggal bbrp bulan je lagi mase tu dah nak blk malaysia.

Rumah kat sini sume sewe adalah sangat mahal tau ..huhu..diorg kira rate utk seminggu...ni pun nasib kiteorg duduk rumah uni punye..seminggu. Sewe dah $275..kalo kwn2 aku yg keje kat sini..rumah sume dah $350++ /minggu..kat Malaysia sewe utk sebulan xsampai pun mcm ni nye kopakk..huhu..nasib baik ade elaun utk family..kalo x mmg la..aku xikut kot..huhu..

Elaun kiteorg utk sebulan $2400++ cmt la..tp utk rumah shj sebulan dah $1000+++++..huhu,.balance tu la kiteorg makan,soping..kete rosak ke..saman ke..ekekekeke..kat sini undang2 sgt la ketat..xpkai seat belt blakang pun dah kene $500..matii wooo..pastu xle sumbat lebih 5 org satu kete..baby pulak WAJIB dok dlm baby set sampi 8taun..kalo tak ikut sume mmg kejap je polis saman kang...huhuhu

Ok..balik pada tajuk asal..hehehe..jom intai2 cikit gambo2 yg berkenaan dgn rumah aku ni..

 ni lah lorong nak masuk rumah kami..belok kiri..Everett Strett..

 ni pemandangan pas belok kiri tadi..hehe

 tuuuu diaaa....di sebalik rimbunan pohon2..terselit rumah kiteorg..sebenarnye rumah ni ade 4pintu..2 bawah..2 lagi kat atas..rumah aku yg tepi ni je..

 jeng..jeng..jeng...hehe...

close up cikit pintu masuk..hehe..seb baik takde daun2..sebenarnye baru je pas sapu...terus snap gmbo..haha..kalo tak mmg dah tak nampak lantai..penuh dgn daun2 kering..huhu..

ni area blakang rumah..rumah aku bawah belah kiri..atas tu ade org melayu gak pastu india,sebelah aku tu skrg paskitan yg sewe..semua adalah student dan ade family..anak dah 2,3 org sume..aku je baru seketul ni..hehehe..

tempat sidai baju..kongsi untuk 4 rumah ..tapi time2 musim sejuk ni aku dah takde kuar pun sidai kat luar..bukan kering pun..sidai dalam umah je..pastu masuk dryer je..

yang ni pulak pemandangan dari dalam rumah..rumah ni ade 2 bilik, dgn 1 bilik air je..1 dapur..


ni ruang tamu kiterog..pada aku bole tahan la luas die..tp tu pun setelah kiteorg jual sofa kiteorg..sbb aku da start clearkan cikit2 brg2 dl rumah ni..lagi brp bln je kan da nak balik..
yg sebelah pintu masuk ni bilik ke2..bilik hubby aku buat keje..


yg blakang tu toilet..pastu belok kanan dapo..sebelum toilet ade bilik tidur utama..
dan..dapo aku yg comel ni..haha..sorry la bersepah cikit..hehe..almaklumlah apip pun main kat dapo..hihi..

Rasenye tu je kot yg aku nk ckp pasal rumah kat sini..xlame lagi da nak blk malaysia..rase sayu pulak nk tggalkan kawan2 dgn kehidupan kat sini..yela..xtau bile lagi la kan akan datang sini lagi pasni selain daripada konvo hubby aku nnt..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...