adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Thursday 5 December 2013

Set Kesihatan Sendi Shaklee

Masalah sakit sendi-sendi ni bukan sahaja terjadi dikalangan orang-orang yang dah berumur , zaman sekarang ni orang-orang muda pun banyak yg dapat penyakit sendi ni akibat daripada pelbagai faktor antaranya kurangnya zat-zat penting untuk sendi bebas bergerak,sebabnya bukan semuanya kita bole dapat melalui pemakanan..lagi-lagi kat Malaysia ni tak ramai yang mengamalkan pemakann yang seimbang.




Bagi yang da berumur tu memang biasa terjadi sakit sendi ni sebab pelincir kat setiap sendi da semakin berkurang bila umur semakin meningkat

Jom kita tengok dulu ape tu sakit sendi

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).


Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:

•Sakit pada sendi yang terlibat.
•Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
•Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
•Adanya pembesaran tulang sendi.

Macam mana cara nk mengatasi masalah sendi yang tak sihat ni ?

Anda bole amalkan 3 supplement penting untuk sendi dari Shaklee





Fungsi dan peranan setiap supplement

Fungsi 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat

Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :

(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen




Fungsi 2 : Mengurangkan inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi.

Omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Fungsi 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Set lengkap untuk kesihatan sendi anda dari Shaklee ni sememangnya telah diuji secara klinikal , menggunakan bahan-bahan semulajadi dan ianya halal dan selamat..

untuk bulan ni Set kesihatan Sendi ni ada promosi ye..kalau ada ibu-bapa atau anda sendiri yang mengalami maslaag sakit-sakit sendi ni apa kata cuba dapatkan set kesihatan sendi ni , dan rasa kelainan nya dengan harga yang berptutan anda mampu untuk mengubah kehidupan org yang anda sayangi

Kita tengok apa kata pengguna set Kesihatan sendi Shaklee ni















kalau ada sebarang pertanyaan terus je sms/wassap saya bole dapat kan set ini dengan harga promo yang menjimatkan untuk bulan ini ye
012-7354137
Farah

Untuk Cod sekitar area kulaijaya

kredit superbvitamin.blogspot

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...