adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Monday 3 November 2014

Trading Roti

Al kisah..semalam merupakan hari pertama aku jalan kn bisnes trading roti ni..( amik roti org,.edarkn) ..Aku letak kat asrama student2 UMT jek utk setakat ni..Akan datang In Shaa Allah nk try hntr kantin sekolah..utk penggal baru tahun depan..


Ini la roti2 pertama yg aku letak untuk dijual semalam..roti chicken floss rm2.. roti mexican bun..(ala2 papa roti) rm2..
sediakan tabung utk budk2 masukn duit..

So ptg smlm g kutip duit roti..mana yg tak habis, aku tinggal jek sbb mlm diorg still bole beli lagi kn..

Harini..roti dpt lambat..dah ptg..tunggu encik hubby balik keje baru g hantar roti sambil collect duit roti yg semalam aku tinggalkan..

Nah..total kerugian untuk hari pertama trading roti adalah rm50..ni bukan sebab kerugian roti tak habis ye..roti habis tanpa duit ni nama nya..haha.. rm16 dari Blok student lelaki..rm34 dr blok perempuan..sebenarnye aku tak pasti la samaada..diorg amik roti takde duit nk byr, atau tgh sesak ambil duit tu jek..hmm..sebelum tidur ni kene maafkan semua org kan walaupun hati mcm berat..takpe..aku fikir bebudak tu terdesak jek nk guna duit..semoga kamu berubah la ye ank2..tak berkat tau duit yg tak halal..korang kn masih belajar..tapi akk halalkan duit tu 

Allah dah tetapkn rm50 tu bukan utk aku..buat camna sekalipun ia masih bukan utk aku..
tapi Alhamdulillah modal dapat balik walaupun keuntungan bukan dipihak aku..Allah bagi ujian di awal2 perniagaan nk tgk kita ni betul2 sedia ke tak untuk semua ni kan

Semoga hari esok lebih baik lagi daripada hari ini..

Esok pagi nak collect duit roti lagi
Jom tidur dan maafkan kesalahn org lain ☺️☺️☺️

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...