adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Monday 1 December 2014

Asyura & Majlis bercukur Di Kelantan

(dah lama aku tulis post ni sbnrnye..tapi asik tak bole nk publish jek..huhu)

Jumaat hari tu (7 /11) selesai sudah majlis potong jambul anak sedare baru aku..iaitu ank abg ipar aku yg ke-3..baby adrian naufal..




mama dgn safiyya sebok kn nk enterprame ..hahaha


tu diaaa..hidangan utk tetamu..sila lap air liur sahaje ye.. 😝😝

Selesai majlis potong jambul keesokannya ade buat asyura pulak



tengok tu papa gagah tu kacau asyura tu..org klate pggil syuro..ke camne ejaan die..sory ye kalo salah sbb sy bukan org klate hehe..tahap kepenatan kacau syuro ni lebih kurang dodol ni..sbb die akn pekat mcm dodol 

Haaa..sape kat sini yg belum pernah tgk asyura kat kelantan?? haaa meh nk tunjuk sikit hehe sebab aku kat johor mmg tak pernah nampak lagi asyura ni..hehe


Asyura die ni mcm kuih bila dah siap..sbb bole potong2, sblm ni aku pernh tgk tau bende ni tapi aku takut nk mkn sbb kaler die yg gelap tu hahah.tapi skrg aku try jugak la makan bende ni..rasa berempah2 gitu, ade gula melaka, kacang hijau, daging, beras..dll bahan2 dia..kalo tak biasa mkn kn mesti rs pelik2 sikit kot sbb die maniss, pastu rs rempah2..ermm xtau la nk explain lagi cmne haha

Rasanya kalo kat johor asyura die mcm bubur lambuk jek pun..ke aku salah? hehe tapi selama hampir 30 tahun hidup ni bila kawen dgn org klntn ni la pertama kali kenal syuro die..kat johor series aku tak pernah jumpa bende ni .. 

ok itu sahaja cerita hari ini .. 😊😊

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...