adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Saturday 6 December 2014

banjir oh banjir

(20/11/2014)

Hari ini pertama kali aku merasai banjir sejak dok terengganung ni..( ckp mcm la dah dok puluh taun kn ..huhuiii)..

Sebenarnye semalam sehari dah tak hujan..hujan pun renyai2 gitu2 jek mcm segan2 nk turun, aku dlm hati da rasa mcm legaa sikit..tapi bila aku baru nk menidurkn diri..hujan tibe2 lebat..aku ape lagi..terus ajk encik husben kemas2 clearkn hall mana lagi brg2 yg ade kat lantai..huhu..segala tikar semua angkat..mmg terus kosongkn lantai..risau jugak tgh2 tido kang banjir ke kn..kene la prepare..dah angkat2 tikar nampak pulak byk habuk kn..sapu la pulak di tengah2 malam buta itu huhu..


jenuh tau i nak basuh baju kene panjat tangga.haha

Esoknye tu..hujan masih tak berenti2..smpi tghari aku dah call en husben suh balik sbb air lagi brp cm jek nk masuk rumah..tapi selamat sbb hujan reda kejap..air trs surut tak jd masuk rumah tau..hehe

tengok la tu..air kat luar masa ni..huhu..ank jiran aku ..jgn cite la..siap dengan pelampung bagai haha..

keesoknnye..sehari dah tak hujan..tibe2..tgh2 malam hujan lebat..ok..masa ni hati mmg dah risau sbb kalau hujan lebat tibe2 tanpa henti bole jd banjir lagi ni..nk tido tapi kejap2 gi jenguk kat tgkp..huhu last2 bangun subuh tu air dah penuh kat laman rumah..

aku dengan sepantas kilat lepas siap solat tu trs kemas2 dgn encik husben naikkn katil atas staging sume..sbb nmpk mcm dah kecemasan jek kn haha..


Masa ni lebih kurang pukul 7 pagi..air dah start masuk dlm rumah ni..huhu..tengok la budak berdua tu..happy kn haha..pagi2 kene kejut..


yaaa..disebelah2 kereta putih tu la aku park kereta aku jugak haha..nasib air tak naik kat situ tau..



 

ni la rupe die budk pertama kali jumpa banjir hehe..excited gila huhu..adik pun sbnnrye geram jek tgk abg die smpai dah tendang2 abg die haha


yg ni gambar dlm Umt yg banjir..aku dpt dr student dlm tu sbb dior terperangkap xle nk kuar dr hostel ..siann..


Ni pandang UMT dari atas..huahuahua..mcm kolam renang dah..tapi petang nye dah surut banjir sbb aku masuk hantar roti kul6 ptg gitu dah xde air pun

sehingga ke hari ini..blm ade hujan sgt yg berterusan cm ms hari banjir tu.. Aku doa2 hari2 supaya tak banjir lagi la rumah..walaupun air yg masuk sikit, tp sm pnt jugk nk kemas..sekarang ni brg2 masih dok tinggi2 lagi sbb musim hujan belum lagi berakhir..sentiasa berjaga2 je ..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...