adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Thursday 6 February 2014

Supplement untuk Bakal Bapa

Suplemen Untuk Bakal Bapa

Biasanya untuk merancang kehamilan, banyak memberi tumpuan kepada persediaan bakal mama. Hakikatnya dalam proses merancang kehamilan bukan bakal ibu sahaja yang perlu mempersiapkan badan sihat tetapi bakal bapa juga sama pentingnya.




Penghasilan sperma yang berkualiti daripada bakal bapa diperlukan untuk menjayakan kehamilan. Jadi, sebaiknya jagalah kesihatan diri dan perbaiki pengambilan makanan yang sihat agar barjaya menghasilkan sperma yang berkualiti.



Selain daripada mengamalkan pemakanan sihat, pengambilan suplemen juga membantu usaha tersebut.



*Vitamin E
-berperanan untuk membantu pengeluaran sperma dan mencegah kerosakan sperma kerana bersifat sebagai antioksidan, serta membantu meningkatkan tugas hormon-hormon seks lelaki.



*Vitamin C
-diperlukan untuk meningkatkan jumlah sel-sel sperma yang dihasilkan, meningkatkan aktiviti pergerakan sperma supaya mampu bercantum dengan sel telur, memanjangkan masa hidup sperma, serta mengelakkan daripada kerosakan akibat radikal bebas.



*Vitamin B12
-berfungsi meningkatkan kualiti sel-sel sperma, sama ada kuantiti sel-sel sperma yang dihasilkan serta kemampuan pergerakkannya.



*Zat besi
-berperanan membantu proses pembentukan sel-sel sperma serta menjaga kualiti sperma yang dihasilkan agar tetap baik.



*Zink
-diperlukan dalam proses metabolisma oleh lebih daripada 200 enzim serta membantu menjaga fungsi organ-organ seksual lelaki. Kekurangan zat ini dapat mengakibatkan hormon testoteron menurun, testis mengalami penyusutan, sehingga pengeluaran sel-sel sperma yang sihat jadi menurun.



*Kalsium
-membantu meningkatkan pH tubuh, ketika proses percantuman dilakukan dan pertemuan antara sperma dengan ovum. Zat ini membantu perkembangan sel yang terbentuk daripada hasil percantuman sperma dan ovum dengan lebih baik.



*Selenium
-yang bersifat antioksida membantu mencegah terjadinya proses oksidasi sel-sel sperma. Oleh itu, kualiti sel-sel sperma dapat dihasilkan dengan baik.


Ini bukan saya suka2 nak promote vitamin shaklee saya tapi memang sumber diperolehi dari majalag PaMa..

tapi memang Shaklee dapat berikan supplement lengkap untuk bakal bapa

1. vitamin E yg telah dilengkapi dengan selenium untuk penyerapan vItamin E yg optimum



2. vitamin C dari shaklee yg bersifat sustain release, yang membenarnya 100mg vitamin C dilepaskan tanpa henti setiap satu jam sehingga 5 jam!






3. Vitamin B complex yang lengkap dengan Asid Folic


4. Multivitamin & Mineral lengkap dengan zat besi




5. Ostematrik - sumber kalsium, vitamin D dan magnesium membantu penyerapan kalsium dengan lebih optimum





Jadi apa nak tunggu lagi , jika anda dan pasangan anda merancang untuk hamil, harus la segera amalkan supplement2 tersebut secara konsisten

psssstt.. sepanjang febuari ni kita ade harga promosi tau untuk set ini jadi terus la sms/ wassap saya utk dapatkan harga promosi ni tau
012-7354137
farah
COD sekitar kulaijaya, Utm

sumber PaMa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...