adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Saturday 9 August 2014

Satar oh satar !!

Pada sape2 yang duduk di pekan jertih, atau selalu ulang alik dari kuala terengganu ke jeli/machang/tanah merah (dan seumpamanya) macam aku ni, wajib singgah kat gerai pakcik jual satar tepi jln ni kat pekan jertih, berhadapan dengan petronas( sebelah ade masjid kayu2 tu tapi lupa nama masjid tu)

Satar pakcik ni memang marvelos la, dah byk satar aku try makan dari johor sampai ke kelantan tapi mmg tak memenuhi citarasa tekak aku ni hehe, tak jumpa yg sesedap satar pakcik jertih ni ( sukahati aku jek bagi nama, xtau ape nama pakcik ni )

Aku biasanya 2minggu atau seminggu sekali mesti balik kg-tanah merah , makanya setiap kali tu jugak akn lalu gerai satar pakcik ni..

biasanya mmg kiteorg akn berhenti beli satar beliau rasa macam ade tangan besar yg jd penghalang daripada terus jalan tanpa berhenti beli satar beliau hahahaha

Satar nya ade 2 flavour, pedas dengan tak pedas..aku ofkos la suke yg pedas memang terangkat lau mkn



disebabkan bulan puasa sebulan tak jumpa satar pakcik ni sebab dia meniaga satar ke KL lau pose2 (nampak tak kehebatan satar die hehe)
haritu aku lalu ade pulak dia..dah ketagih lama sgt tak mkn satar dia terus beli sampai 15hinggit..hambekk tak ingat kan makan hahaha




Ape yg jadikan sedap tu rasanya sebab satar ni padat dengan isi ikan dan kelapa tu tak berapa enterprame sgt dlm satar ni pastu cili dia tu lau gigit mmg terasa kepedasan nye nak2 lau mkn panas2..yummyyhh!!

So pakcik, pasni lau ramai2 org dok serbu satar pakcik sila la baya royalti kat saya..bukan nk duit pun pakcik..setiap kali sy lalu bagi satar free barang 10 hinggit jek..hehehe..tq ler pakcik satar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...