adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Wednesday 13 June 2012

Cloth diapers VS disposable diapers

Kalo di suruh pilih antara cloth diapers dgn disposable diapers...mesti ramai akan pilih disposable kan..kan..nak2 lagi la yg mommy bekerja..tp sekarang ni aku tgk dah byk mommies yg aware pasal penggunaan cloth diapers ni..sebb die environment safety gitu..lagipun CD ni boleh pakai sampai 2,3 anak la selagi die masih elok.

Utk housewife mcm aku yg dudok kt tempat org ni dgn kos hidop yg timggi ni..aku pkaikan apip cloth dispers je..utk siang hari la..bile mlm time tido die baru aku tukokan pampers pkai buang tu..sebab harga sebungkus pampers pakai buang kat sini kalo 90pcs tu $29 cmtu..convert rm dah dekat rm100 wooo...huhu..sebab aku belom pernah lagi beli pampers pakai buang kat sini..sume adalah bwk dari msia..hehehe..

Cloth diapers ni pada aku mmg selesa la..nappy rash pn kurang..cume nyee..bile die poo poo tu agk mls aku nk mmbuang hasil kumuhan die..hahaha..padahal aku bkn keje pn kan..tp skrg ni aku agk2 la time2 die slalu membuang tu..aku pkaikan pampers je..kdg2 berjaya..kdg2 tak poo poo pn..dlm cloth diapers jugak jadinyeeee..saje nk suh mama buat keje lebih kan apip..

Aku beli kat E-bay je sume cloth diapers yg aku ade..mmg tersangat la murah berbanding kalo beli kat butik2 dia..kat malaysia pun bole tahan gak harga bende alah ni..sekarang aku cume ade 22helai cloth diapers je..mase pestaim beli tu kualiti die kureng ckt..2nd time beli dgn org lain..kualiti bagus sgt..aku sukeee..hehe

Ni koleksi2 cloth diapers yg aku ade..


yang ni aku beli memang ade stok pattern ni je..tu yg ade hello kitty sbb mmg die kene beli 10 pcs..huhu..yang ni 10pcs $38...kalo kat msia paling murah sekeping rm20..yang ni paling aku suke sbb insert die tebal..tak payah pakai sampai 2lapis..pastu lapisan fleece die pun tebal..baguss kualiti die.


ni pulak 7pcs $27 lau x silap aku la..taun lepas kan aku beli..dah x brape nak ingat..hehe..ni paling tak best..ni yg 1st aku try beli..nipis..insert dgn fleece die pun nipis..


ni la CD yg last aku beli..sekeping $4.20..sebb yang ni kain luar die macam ala2 baldu gituu...hehe..tapi xde insert..aku mmg dah ade beli insert tambahan 15pcs..so..aku sumbat je dlm ni..

so far walopon pkai mlm..xde la bocor ke ape...tapi kalo dah lambat sangat aku tuko ..cth mcm sampi kul 9 pagi tak tuko2..mmg la full bende ni..so bile die tak dpt nak tampung hasil buangan apip..mula la overflow jap lagi..hehe..sebab kalo pakai pampers pakai buang pun..mmg pukul 7pagi aku dah tuko..

rase panjang betol aku dah membebel ni..huhu..last skali kasi enterprem cikit model CD aku yg comel lote sorang ni..hehe


kahkahkah..klako lak apip pkai hello kitty ni...macam gugurl la nak oii..hahaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...