adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Monday 18 June 2012

makanan apip

Semalam aku masak makanan apip lagi..walopon stok makanan die ade lagi 2 bekas dalam peti tu..ikan salmon..die susah betuk sekarang ni nak makan..balik2.. nak makan ayam je..kalo sumbat isi ayam dalam mulut die..kemain laju lagi die..huhu..xkan la aku pun nak bagi mkn ayam je kan...takde lak kang khasiat sayur sume..karbohidrat..huhu

so semalam aku buat la lain cikit..masak beef caserole..yang benonyer aku tgk resepi kat annabel karmel ...tapi byk bahan2 aku tak de..so aku buat jugak gune yang ade je..aku adjust2 la bagi ngam..hihihi...


ni la bahan2 yang aku gune:
-kentang,tomato dan carrot yg dipotong dadu
-daging yg dah direbus aku cincang2 je
-aku letak broccoli cikit
-bawang putih dgn bawang besar cincang2..
-pastu aku gune button mushroom potong kecik2..


-mule2 aku panaskan kuali pastu panaskan 3sudu olive oil
-pastu aku masuk sume bahan2 tadi..(patut masuk bende yang lambat empuk dulu..hehe)
-pastu aku tuang secawan stok daging (aku buat sendiri, air rebusan daging tanpa garam)
-tutup..dan tunggu sampai semua lembut..
-pastu lecek2..sebb apip dah ade 4 btg gigi..tak la semua makanan die aku lecek..ade gak aku blender..
-mase lecek tu taruk cikit keju yang diparut..dgn susu segar 3 sudu..
-siap...

tapi bende ni pum apip susah gak nak makan..huhu..ape la yang die nak sebenarnye..tapi kalo nampak kiteorg makan..kemain lagi die merangkak laju2 kejor nak gi kat kiteorg..huhu..nnt kalo tak makan cmner la berat tu nak naik apip oiii...huhu

harap pasni apip banyak cikit makan eh...bio membesar dengan sihat dan kuat ok!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...