adgroup

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Shaklee Independent Distributor | ID: 891272 | Penghantaran Seluruh Malaysia

Tuesday 27 October 2015

Bercucuk Tanam Jom

Aku ni memang la suka bercucuk tanam, tapi bila bab nak menjaga nya kekadang tu ade sedikit ( ke byk?? 😆😆) M besar tu 🙊🙊.. tapi kalau aku dah nampak hasilnya kan mungkin la berkurang M aku tu ..haha..

Sejak pindah rumah baru ms bulan pose lepas tu, mil aku ade belikn beberapa ank pokok, die datang dan tanamkan terus kat rumah aku..pakej beli pokok dgn tukang tanam skali nama die hehe..

Yang aku tahu la ye, pokok yg die beli tu ade pokok manggis, rambutan, durian belanda, ciku, pelam, mata kucing, limau purut dan beberapa pokok hiasan lain..


Pokok besar2 dok belakang rumah..


Yang lain dok tepi2 je



serai dgn daun kesum aku yg tambah sndiri..senang bila nk masak petik jek..

aritu balik kg, mil aku bagi lagi, pokok kari dengan mulbery..wahh seronok betol la..


daun kunyit ni bukan aku punye..jiran sebelah punye..geram aku tgk daun kunyit dia..membesar dengan sihat..

aku dok tanam kunyit taknak pulak keluar daun dah lama jugak..sape de petua nk tanam kunyit tolong ajar sikit hehe..

seronokn nya kalo la aku ni rajin utk bercucuk tanam sayur2 ke kan..tp M tersangat besar rsnya kurang minat nk uruskn sayur2 sbb penjagaan sayur cm lagi rumit jek kn..pndai jek aku ni..

Sape ade petua2 yg best2 utk bercucuk tanam ni bole la ye beri tunjuk ajar ..kerjasama anda amat saya hargai..
sekian terima kasih 😃😃

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...